This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

Bescherming

Deze vaardigheid beslaat zowel fysieke bepantsering als gegenereerde krachtvelden. Ondanks de enorme vooruitgang die persoonlijke krachtvelden in de afgelopen eeuw hebben doorgemaakt blijven pantsers nog steeds erg populair. Het zijn met name de Aquila die zwaardere vormen van pantser aanvullen of gedeeltelijk vervangen met krachtvelden. Krachtvelden zijn ook populair op plekken waar pantsers onpraktisch of sociaal onwenselijk zijn.

 

Als je een pantser en een krachtveld draagt gaat het krachtveld eerst stuk voordat het pantser schade gaat nemen.

Level

Vaardigheden

1

 AP 1

 Source-choice

2

 AP 2

 Radiation shield

 Agile in armor

3

 Quick fix

4

 AP 3

 Field projection

 Bolwerk

5

 AP 4

 Energy dissipation

 

Source-Choice:

Je mag 1x evenement vaststellen of je je  AP vanuit je harnas wilt, of vanuit je krachtveld, of een combinatie van beiden. Wil je deze keuze tijdens het evenement wijzigen, mag dat alleen binnen het bastion tezamen met een ingenieur. Dit kan je uitspelen door middel van het opvoeren van je schildgenerator en/of het aanpassen van je pantser.

 

 


 

Krachtvelden:

Een krachtveldgenerator vormt een beschermende laag over je kleding heen. Dit kost zo’n 8 uur en gebeurt automatisch terwijl je slaapt. Het is onmogelijk om meer dan 1 krachtveldgenerator om te hebben. Elke morgen heeft een krachtveld generator een powercell nodig en werkt vervolgens de gehele dag (die je wel kan uitsparen door het veld uit te laten als je geen bedreiging verwacht, zodra je de powercell aanzet is deze de rest van de dag aan).

 

Harnas:

Het voordeel van een harnas is dat na aanschaf, je geen kosten hoeft te maken. Om te gebruiken kost een harnas in eerste instantie niets. Een krachtveld daarentegen kost elke dag een powercell zodra je hem aanzet. Een harnas kan door een ingenieur gratis gerepareerd worden op het Bastion als hij stuk gegaan is op missie. Als je harnas in het veld wordt gerepareerd, moet je daarna wel een nieuw harnas kopen of maken (4 dalium om te craften). Dit omdat het gebruik van een repair kit in het veld je pantser onherstelbaar beschadigd.

Het centrale idee hiervan, is speler meer vrijheid geven om te kiezen voor volledig pantser of volledig krachtveld, of een combinatie van beiden, zonder dat ze qua schade zwakker worden. Het belangrijkste verschil tussen de twee wordt gegenereerd doordat je verschillende abilities verkrijgt door de verhouding tussen harnas/krachtveld die je neemt.

 

Quick fix:

Met noodreparaties en reserve-energy mag je 1x op missie buiten een gevecht je volledige AP waarde herstellen. Je hebt hier een repair kit/energy cell voor nodig. Je harnas/krachtveldgenerator is daarna onherstelbaar beschadigd. Een nieuwe krachtveldgenerator mag je op het bastion gratis ophalen (valt onder de gratis goederen). We verwachten dat er vervanging voor je harnas gecraft wordt.

 

Radiation shield:

Hiervoor heb je een actieve 2 AP krachtveld nodig. Je mag ten kosten van een extra powercell 5 minuten zware straling buiten houden, of een hele dag lichte (fallout) straling.

 

Agile in Armor:

Minimaal 2 AP in pantser. Je mag expert taken zoals ingenieur, medische handelingen, chemie, geologie etc in je harnas uitvoeren.

 

Field projection:

Minimaal 3 ap schild. Je verleent de helft van je schild (naar boven afgerond) aan een ander die je aanraakt. Dit mag stacken met de al aanwezige bescherming tot de maximale cap.

 

Bolwerk:

Minimaal 3 ap harnas. De eerste granaat inslag doet halve schade. Reset na reparatie.

 

Energy Dissipation:

Je pakt zolang je 1 AP schild of harnas hebt 1 HP minder schade van tasers.