Pagina 15 van 33
Bekende Calls
Calls zijn uitroepen om een spelsituatie of regel duidelijk te maken aan deelnemers. Als je ze hoort of doel bent van een call dien je hierop correct te reageren.
Orga calls
-
Tijd-in: het spel is begonnen. Alle tijd-in gebieden zijn spelgebied.
-
Tijd-uit: het spel is afgelopen.
-
Tijd-stop: het spel is duidelijk gepauzeerd. Dit is om veiligheid of binnenspelse redenen.
-
Man down: er is een OC verwonde. Tenzij je degene bent die het de initiële roep hebt gedaan ga je zitten op de grond tot organisatie de verwonding heeft kunnen beoordelen en het spel veilig door kan gaan.
Regeltechnische calls
- Algemeen - bij het roepen van calls ten gevolge van Telepsychica roep je altijd het niveau ( Bevries 7! ) tenzij het 1 is. Als je een Telepsychica call hoort zonder getal is het altijd niveau 1. Zo weet iemand of Wilskracht het kan blokkeren.
- Subdue: schade waar je bewusteloos van raakt - als je meer Subdue schade krijgt dan je HP ben je buiten westen voor 5 min. Kan alleen met handwapens of tasers.
- Mass…: de roep die daarna volgt geld voor iedereen binnen gehoorsafstand.
- Earthquake: iedereen binnen 7m valt op de grond tenzij je Balance hebt.
- Demper: Als je iemand met telepsychische gaven op de schouder aanraakt, kun je ervoor kiezen om zijn gaven te dempen indien jouw wilskracht hoger is dan die van de ander. Je kan ten allen tijde maar een persoon tegelijk ‘dempen’.
- Onbedwingbaar: je bent zo behendig dat je niet door een persoon in bedwang kan worden gehouden. Er zijn 2 of meerdere personen hier voor nodig. Als 1 persoon je probeert te bedwingen, geef even subtiel aan dat je deze techniek hebt.
- Don’t you die on me: Tijdens het gevecht kun je iemand in leven houden, indien je bij die persoon blijft. Zolang jij erbij blijft, dan bloed deze persoon niet meer dood.
- Medic motivation: Door een slachtoffer uit de gevechtszone te schreeuwen, coachen, motiveren, kan het slachtoffer zich nog voortbewegen richting de gewondenhulp om verzorging te ontvangen.
Specialisatie calls
- Head shot!: Jij en je spotter tellen gezamenlijk af vanaf 10, indien je de target in je vizier houdt, mag de spotter OC naar de target toelopen en de vijand gelijk op 0 zetten.
- Snap out of it!: Je kan door 10 seconden tegen iemand te praten een lopende Telepsychische kracht verbreken wanneer je Wilskracht gelijk of hoger is aan het niveau van de kracht.
- Bliksemafleider!: Je absorbeert een telepsychische kracht die iemand in de buurt incasseert (praatafstand). Je kan deze weerstaan of doorlaten op de gebruikelijke wijze.
- Breinbreker!: Door al je krachten te bundelen met een Telepsychica gebruiker (dit mag niet jezelf zijn) ben je 1 x per dag in staat een Telepsychische vaardigheid door elke vorm van verdediging heen te slaan. Dit vereist aanraking.
Termen binnen de Telepsychica
Hold | Je kunt mensen met Onbedwingbaar in je eentje vasthouden, of je kunt 2 personen tegelijk vasthouden. |
Paralyze | Je kunt je niet bewegen, schade verbreekt dit effect NIET. |
Holy Handgranade | De granaat die naar je gegooit word negeert alle vormen van AP. |
Reflect | Het effect wat je zojuist op een ander persoon hebt gedaan krijg je zelf terug op jou. |
Entangle | Je voeten zitten vast aan de grond en je kunt je niet meer verplaatsen. Je armen en torso kunnen nog gewoon bewegen. |
Strike | Je vliegt 5 meter naar achter en land daar op de grond. |
Redirect | Alle negatieve effecten die op jou zitten verdwijnen en worden naar iemand anders verplaats. |
Riddance | Er word een Telepsychisch effect bij je weggehaald indien het niveau wat genoemd word hoger is dan het niveau van de Telepsychische kracht. |
Sanctuary | Je kunt geen vijandige acties meer ondernemen, als je schade krijgt verbreekt het effect. |
Bless | Het voorwerp is gezegend door de krachten van Mair. |
Mute | Je kunt niet praten zolang de persoon die dit effect op jou doet blijft praten. |