This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

Wilskracht

Psy-Ops

De Psy-Ops (Psychologische Operaties) heeft als taak om troepen gaande te houden wanneer zij onder telepsychische aanvallen komen en te zorgen dat als ze neer gaan dat ze weer zo snel mogelijk terug kunnen naar het strijdveld. Een krachtige Psy-Ops kan zelfs vooraf een mate van bescherming verlenen aan de troepen onder zijn of haar hoede. Deze specialisatie is zeer recent ontwikkelt in reactie op de aanvallen van buitenaardse wezens, en deze vaardigheden zijn vooral opgepikt op het (telepsychische) slagveld. Psy-Ops zijn daarom onder verschillende benamingen onder alle facties te vinden.

 

6 - Walk it off! - met een ferm, motiverend gesprek met iemand halveer je de hersteltijd na operaties van die persoon. Dit effect stackt met andere vaardigheden die hersteltijd beïnvloeden.

7 - Snap out of it - Je kan door 10 seconden tegen iemand te praten een lopende Telepsychische kracht verbreken wanneer je Wilskracht gelijk of hoger is aan het niveau van de kracht.

8 - Bliksemafleider - je absorbeert een telepsychische kracht die iemand in de buurt incasseert (praatafstand). Je kan deze weerstaan of doorlaten op de gebruikelijke wijze.

9 - Battle Mind - de personen die je aanraakt tijdens een gevecht geef je jouw niveau aan Wilskracht. Je kan al je vaardigheden nog gebruiken. Zodra je loslaat vervalt je bescherming.

10 - Be careful out there - ( 1 x per dag ) na een briefing of speech geef je alle toehoorders 1 extra Wilskracht die dag.

Synergist

De Synergist geeft van zichzelf om (mede-)beoefenaars van Telepsychica te helpen en te versterken. Het is daarom een vaardigheid die je primair onder Ekanesh aantreft, al zijn er zeldzame Aquilanen en gelovigen van andere facties die dit talent ook bezitten.

 

6 - Stigmata - voor jezelf of een telepsychica gebruiker die je aanraakt mag je ten kosten van 1 HP een telepsychische kracht een extra maal gebruiken - dit omzeilt de restrictie dat een kracht maar een beperkt aantal maal per dagdeel mag worden gebruikt. De wonden die dit oplevert zijn extatische pijn en onderbreken daarmee je eventuele eigen krachten niet. Je kan er wel door sterven als je te veel van jezelf geeft.

7 - Missionaris: normaal mogen mensen slechts eenmaal een ceremonie per evenement meedoen maar als jij meedoet met de ceremonie mogen mensen die al eerder aan een ceremonie mee hebben gedaan nogmaals meedoen.

8 - Catalyst - door twee beoefenaars van Telepsychica aan te raken stel je hen in staat om energie en Telepsychica vaardigheden uit te wisselen voor een door hun bepaalde periode van maximaal 12 uur. Hiermee kunnen zelfs Ekanesh van verschillende scholen krachten van elkaar ‘lenen’. Dit kan een Synergist 2x per dag.

9 - Conversie - Je bent in beperkte mate in staat om elektriciteit te converteren naar Telepsychische kracht. Voor 3 Energy Cells kun je een extra gebruik van een 1-5 kracht genereren, en voor 9 Energy Cells kun je een 6-10 kracht een extra gebruik per dag geven. Je kan maximaal 30 Energy Cells per dag converteren voor je lichaam niet meer kan verdragen. Deze mag je deze extra kracht met aanraking ook direct aan anderen geven.

10 - Breinbreker - Door al je krachten te bundelen met een Telepsychica gebruiker (dit mag niet jezelf zijn) ben je 1 x per dag in staat een Telepsychische vaardigheid door elke vorm van verdediging heen te slaan. Dit vereist aanraking. Dit eist echter zijn tol op de Synergist - de rest van de dag geld je effectieve Wilskracht als 0 door extreme mentale vermoeidheid. Je mag je vaardigheden nog wel gebruiken.

Onverzettelijk

Verdediging en aanval tegen telepsychishe wezens. Hoewel dit primair wordt beoefent onder degenen die het potentieel van Telepsychica vrezen zijn er sinds het uitbreken van de oorlog ook Ekanesh die hun wilskracht omvormen tot een speer om in het hart van de vijand te steken.

 

6 - Psychometrie - detectie / aanvoelen van het gebruik van telepsychische krachten in de nabije omgeving, kan in de morgen een call bij de spelleiding over worden gehaald.

7 - Zelfvertrouwen - als je Wilskracht een telepsychische kracht blokkeert heb je de rest van het gevecht geen last meer van die kracht, zelfs als deze boven je niveau wordt gebruikt.

8 - Onschuldig aura - Door mentale controle ben je in staat om te doen alsof je minder sterk bent in het verzetten van mentale krachten dan je bent. Je kan hier mee doen alsof je bent beïnvloed door een power zonder dat je er last van hebt. Hoe lang je doel het gelooft ligt aan je uitspeelvermogen, maar het kan precies genoeg zijn om dicht te naderen tot je doel...

9 - Twijfel - Als je iemand dempt duurt het tot het einde van het gevecht voordat die persoon Telepsychische vaardigheden boven 5 mag aanwenden.

10 - Mentaal Fort - je kan 10 x in een weekend een niveau 5 effect of lager compleet negeren ongeacht de het niveau van de beoefenaar.