This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

Behendigheid

Infiltratie-specialist

Spullen en mensen ongemerkt van punt A naar punt B krijgen is een beroep zo oud als de mensheid, en de infiltratie-specialist is de moderne incarnatie. Door training of talent ben je in staat om van alles te verhullen, van spullen op je persoon tot zelfs je identiteit - ook zijn er voor de infiltratie-specialist weinig sloten niet te openen… Personen met deze specialisatie komen van allerlei achtergronden: zo zijn er geheime agenten en militaire koeriers, maar ook ordinaire dieven en smokkelaars.

 

6 - Concealed goods: Je mag een pakketje ter grootte 10 bij 10 bij 10 centimeter op je persoon verstoppen en deze kan niet gevonden worden. Dit pakketje mag geen actieve acties uitvoeren zoals scannen, energie absorberen of uitzenden, aftellen naar een onvermijdelijke explosie of dergelijke zaken - anders wordt het alsnog gevonden.

7 - Concealed weapon: Je mag een combinatie van 2 pistolen, dolken, of tasers aanwijzen als ‘ verstopt ‘ als een concealed en deze kunnen niet gevonden worden. Dit moet je wel physreppen.

8 - Hyper-flexible: 1 keer per evenement mag je uit een kamer ontsnappen, waar je tegen je wil wordt gehouden. Niemand snapt hoe je eruit gekomen bent, soms jijzelf niet eens, maar je mag niemand meenemen. (indien je deze skill gebruikt, ga je samen met een SL een cool verhaal verzinnen hoe het je gelukt is)

9 - False Identity: Een keer evenement mag je voor jezelf of voor een ander een valse identiteit aan laten maken. Het niveau van de identiteit is afhankelijk hoeveel geld je er aan uit geeft. (50 sonuren per level)

10 - The Great Escape: 1 keer per evenement mag je samen met een groep uit een gevangenis ontsnappen. Kan niet gebruikt worden als de bewaker in de kamer staat. (indien je deze skill gebruikt, ga je samen met een SL een cool verhaal verzinnen hoe het je gelukt is)

Gevechtspiloot

Noot: experimentele vaardigheid - hangt sterk af hoe veel het gaat toevoegen aan het spel om missies te gaan doen met een jager of shuttle. Het zijn van een piloot blijft grotendeels een roleplay vaardigheid, deze specialisatie vertegenwoordigt iemand die niet alleen goed kan vliegen maar dit ook nog eens kan doen onder zeer… uitdagende omstandigheden.

 

6 - Dynamic Entry: je bent getraind om landingen uit te voeren terwijl je onder vuur ligt. Zelfs al wordt je beschoten kunnen al je passagiers veilig uitstijgen.

7 - Lights out: Je gooit alle onnodige systemen in je schip uit bij de landing en komt aan zonder dat je gehoord of gedetecteerd kunt worden.

8 - In the spaghetti: Indien je jager of shuttle neergeschoten wordt, kun je samen met ingenieurs je shuttle provisorisch repareren om alsnog thuis te komen.

9 - Any landing you can walk away from… - Mocht je bewust of onverhoopt neerstorten kan je je voertuig opofferen om er voor te zorgen dat je passagiers en jij er met louter wat builen en schrammen van weg lopen.

10 - They came from behind - tijdens een lucht- of ruimtegevecht mag je 3x per weekend verklaren dat je ineens achter een vijand opduikt en neerschiet zonder dat deze überhaupt door had dat je er was.

Bodyguard

Het zijn van een lijfwacht is lijfelijk garant staan voor het leven van een ander. Beginnende lijfwachten zijn al erg capabele individuen die er niet voor zullen aarzelen om zichzelf tussen hun opdrachtgever en gevaar te werken, en gevorderde lijfwachten hebben zowat een zesde zintuig waardoor zelfs in het heetst van de strijd ze de veiligheid kunnen garanderen.

6 - Trained bodyguard: Je mag voor het evenement een mark uitkiezen en dit is de persoon die je beschermt. Je mag voor deze persoon ten alle tijden klap of schot overnemen, als je in de buurt bent en je je mark aan het verdedigen was in die situatie. Je kunt nooit meer klappen of schoten overnemen dat je zelf kunt nemen. 

7 - Eyes in the back of your head: Je mag 1 extra mark hebben. Als beide marks bij elkaar zijn en je bent in de buurt (bv in dezelfde ruimte), mits je je mark aan het verdedigen was in die situatie mag je van allebei de marks klap of schot overnemen. Per maaltijd bepaal je welke 2 marks je tot de volgende maaltijd hebt.

8 - Taking the bullet: Je mag 1 keer per evenement je mark uit een gevechtssituatie halen, ongeacht de schade aan jezelf. Je moet echter wel de gevechtssituatie zo snel mogelijk met je mark verlaten. Het is expliciet niet de bedoeling dat je doorgaat met vechten, tenzij er echt geen andere optie is. Je gaat pas neer, nadat je mark in de dichtsbijzijnde medbay ligt.

9 - Multitasking: Wanneer je taking the bullet gebruikt mag je beide marks uit de combat situatie halen. 

10 - Saving the day: Als bodyguard moet je klaar zijn voor elke situatie. Door jouw training ben je flexibel genoeg om zonder voorbereiding iemand te bewaken. Tijdens elk gevecht mag je 1x van mark wisselen.