This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

Melee

CQB

Het verbaast sommige mensen dat er nog militairen trainen met schilden en zwaarden in een tijdperk van ruimteschepen, portalen en deeltjes kanonnen. Wat ze vergeten is dat de extreme verstedelijking en nauwe gangen van schepen een belangrijk nieuw strijdperk zijn geworden, en gevechten in dit strijdperk worden CQB / CQC (Close Quarters Battle / Combat) genoemd. Onderstaande vaardigheden gelden alleen in CQB situaties. Dit maakt het een zeer specifieke maar krachtige specialisatie.

 

6 - Point man: indien de voorste persoon van een team deze vaardigheid heeft mag het team tot 3 AP doneren aan deze persoon. Deze AP gaat van andere leden van het team af, en blijven gedurende het gevecht actief op de ‘point man’.  Voor elke extra CQB’er in het team mag er een extra AP worden gedoneert.

7 - Planning: met solide planning en een plattegrond van de locatie die je op het punt staat binnen te vallen is iedereen voorbereid en krijgt je hele team 1 AP extra (maximaal 10 personen).

8 - Tijdens CQB (b.v. binnen het Bastion) mag je een ballistisch schild gebruiken, van eender welke grote (veilige physrep vereist). Dit schild blokkeert alle normale munitie en slagen, maar een directe granaatinslag vernietigd het schild. Deze granaatinslag doet dan echter geen schade aan de gebruiker.

9 - Instinct: 2 x per dag als je tijdens CQB een val af laat gaan (lasermijn bijv) merk je het net op tijd en pak je er maar  halve schade van. Als je een ballistisch schild hebt is het niet stuk.

10 - Exfiltration: je kan je hele team twee kamers verplaatsen ongeacht hun medische conditie.

Eskrima

Eskrima is de verzamelnaam van vechtkunsten zoals deze worden beoefend door de meesters van hand-tegen-hand gevechten. Deze eskrimador hebben in de afgelopen eeuwen niet alleen eeuwenoude tradities voortgezet, maar ook nieuwe vaardigheden ontwikkelt om zelfs op het slagveld van de toekomst nog het verschil te kunnen hebben, en combineren dit met een filosofie van relativering en discipline die hun leven vervuld. Desondanks de evolutie die vechtsporten in de afgelopen eeuwen hebben doorgemaakt om bij de tijd te blijven is deze specialisatie buiten het Dugo Imperium erg zeldzaam.

 

6 - Ground fighting - je mag als je op 0 HP staat naast wegkruipen ook je melee wapen nog gebruiken.

7 - Dueling Takedown - Aan het begin van het gevecht werk je je tegenstander op de grond behalve als je tegenstander ook Dueling Takedown heeft (uiteraard overleg je dit van te voren met je tegenstander en speel je het leuk uit - wederom is showmanship belangrijk).

8 - Second Wind - als je tijdens een gevecht tot 0 HP wordt gereduceerd mag je 2 x per dag het gevecht weer terug in stormen met het effect van een stim pack. Dit geldt niet voor je stim-limiet.

9 - Dueling Flow - door precieze plaatsing van slagen doe je tijdens een duel in melee per slag 2 schade. Zeg dit voordat je duel begint aan je tegenstander.

10 - Gun Kata - zo lang je een melee-wapen in je hand(en) hebt en je bent in staat jezelf te verdedigen doen kogels maar 1 schade.