>> Lijst van gereguleerde goederen
Kernwereld specialist
Economie Niveau: Niveau hangt af van het gewenste niveau specialist
Prijs:
50 budgetsonuren per niveau
Omschrijving:
Je kunt een kernwereld specialist inhuren voor 50 budgetsonuren per niveau. Je niveau economie is het hoogste niveau specialist wat je in mag huren tot niveau 5. Deze kernwereldspecialisten komen niet naar het Bastion (worden niet gefrept).
Drugs, Conglomerative
Biochemie Niveau: Level 5 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
250 budgetsonuren
Omschrijving:
Gedurende 30 minuten bloed je niet meer dood. Je kan dit middel ook gebruiken om het bloeden te stoppen nadat je gewond raakt (na verlies helft HP). Als je nog bij bewustzijn bent op het moment dat je deze drugs binnen krijgt val je meteen bewusteloos. Deze drugs kan gebruikt worden na drugs medicare en stackt daarmee.
Flashbang
Biochemie Niveau: Level 4 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
25 budgetsonuren
Omschrijving:
Iedereen binnen 5 meter van de inslag moet gedurende 5 seconden zijn ogen sluiten en zijn handen op zijn oren zetten. Een flashbang veroorzaakt een oorverdovende, desoriënterende en pijnlijke knal. Speel dit uit! Je afwenden van de granaat voorkomt dit effect niet! Daarna kan je een minuut slecht zien.
Gas Grenade
Biochemie Niveau: Level 5 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
50 budgetsonuren
Omschrijving:
Zie basisregels voor granaten
Centered EMP Grenade
Ingenieur Niveau: Level 4 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
200 budgetsonuren
Omschrijving:
Een granaat die alle elektronische apparatuur op 1 persoon uitschakelt. Je moet de persoon hiervoor raken met een werpveilige physrep.
Cloak Field Generator
Ingenieur Niveau: Level 5 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
5.000 budgetsonuren
Omschrijving:
1 keer per dag bruikbaar. Een stationair veld dat alles wat de prop aanraakt gedurende 1 gevecht onzichtbaar maakt. Verplaatsen van de generator schakelt het veld uit. Iemand die binnen 2 meter komt kan alles binnen het veld gewoon terug zien.
Kosten: (1x) Energy Cell per keer dat het gebruikt wordt.
Grenade
Ingenieur Niveau: Level 5 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
50 budgetsonuren
Omschrijving:
Iedereen binnen 5 meter van het punt van inslag krijgt 2 punten schade en wordt tegen de grond gesmeten.
Physrep: Je moet de granaat zelf OC kunnen voorzien. Deze geeft bij voorkeur een hoorbaar geluidseffect maar overdrijf hier niet in. gebruik common sense!
Strategisch Explosief
Ingenieur Niveau: Level 5 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
200 budgetsonuren
Omschrijving:
Een voorbereid explosief dat niet in gevechten te gebruiken is. Als een missie een doel heeft om te vernietigen, of als buitgemaakte materialen veilig moeten worden opgeblazen kun je 1x een strategisch explosief inzetten om direct aan de missie-vereiste te voldoen. Dit kan zonder EOD specialisatie worden gebruikt, en kan op timer of op afstand worden opgeblazen als je de tijd hebt om deze beschaaft te zetten (~2-3 minuten zonder gevecht om je heen).
Physrep: Je moet de physrep zelf OC kunnen voorzien - dit mag een scifi explosief zijn, lijken op een dynamiet staaf, een blok thermiet met een klokje of anderszins.
Drugs, Anaesthetics
Biochemie Niveau: Level 3 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
25 budgetsonuren
Omschrijving:
Gedurende 10 minuten mag je pijn negeren.
Physrep: Drugs moeten worden gephysrept.
Bionics
Ingenieur Niveau: Level 4 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
200 budgetsonuren per niveau van de vaardigheid die het simuleert.
Omschrijving:
De budgetsonuren vertegenwoordigen de materialen die je nodig hebt om een Bionic te bouwen - dit zijn specialistische spullen die alleen op de kernwerelden te krijgen zijn. Daarna is er een Ingenieur van minstens niveau 4 nodig om de Bionic in elkaar te zetten en af te stellen op de anatomie en biologie van de gebruiker. Daarna is er een operatie nodig om de Bionic te installeren.
Physrep: Een bionic mag je physreppen zoals je maar wilt maar we zien wel graag terug in de physrep wat de functie is van de bionic - zie het hoofdstuk ‘Augmentaties’ voor meer informatie.
Symbiont
Telepsychica Niveau: Level 4 (Alleen te fabriceren indien een SL een uitzondering maakt)
Prijs:
200 budgetsonuren per niveau van de vaardigheid die het simuleert.
Omschrijving:
De budgetsonuren vertegenwoordigen de invloed die je moet aanwenden om te zorgen dat Dzar een Symbiont toewijst aan een van de Ekanesh op Eos. Eventueel kan je door middel van spel en Politicologie hetzelfde bereiken.
Physrep: Een Symbiont mag je physreppen zoals je maar wilt - zie het hoofdstuk ‘Augmentaties’ voor meer informatie.
>> Lijst van kolonie goederen
Koloniegoederen zijn dure en grote zaken die met name upgrades en uitbreidingen zijn voor Bastion Eos. Dit zijn algemene goederen waar een grote hoeveelheid budgetsonuren en meerdere experts voor nodig zijn om deze te verkrijgen. Daar staat tegen over dat dit upgrades zijn die de rol en het doel van het Bastion op termijn kunnen veranderen.
NB: dit is bewust een brede interpretatie open voor spelersinitiatief.
Scout ship
Economie Niveau: Level 7
Prijs:
5.000 budgetsonuren
Omschrijving:
Een klein verkenningsship: een trans-atmosferische VTOL tweezitter met snelle motoren en krachtige scanners. Het kale schip bezit geen wapens en kan geen vracht vervoeren. Het is natuurlijk wel op termijn te verbeteren en uit te breiden. De kosten in budgetsonuren vertegenwoordigen de aankoop en het vervoer van de onderdelen en materialen die nodig zijn. Er is nog het nodige werk van ingenieurs nodig om het schip in elkaar te zetten en functioneel te maken.
Andere suggesties voor kolonie-goederen zijn: schildgenerator, reactor, cloaking fields, satellieten, proximity sensors, hydroponics, FTL-shuttle of een camera-netwerk. Prijzen en beschikbaarheid hiervan moeten worden ontdekt binnen het spel.