This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

Ekanesh personage

Ekanesh en het regelsysteem

Als je besluit een Ekanesh te spelen dan moet je er rekening mee houden dat er een aantal restricties zijn omtrent de keuze in vaardigheden. Daarentegen zijn er ook voordelen die voor andere facties niet beschikbaar zijn.
Het voordeel van een Ekanesh Speler zijn is dat je toegang hebt tot de vaardigheid Telepsychica. Per level betaal je het normale aantal punten. Level 1= 1 punt, level 2= 2 punten, enzovoorts. (waarbij je alle voorgaande levels moet hebben aangekocht)
Voor de vaardigheid Ballistiek betaal je als Ekanesh +4 extra op het eerste niveau. Dus level 1=5 punten.

Kostuum en wapens

Aangezien de Ekanesh veel ecologisch bezig zijn, zullen hun kledingstukken vaak ook van natuurlijke materialen gemaakt zijn. Uiteraard kunnen ook Ekanesh heel modern zijn, maar vaak komen er materialen aan te pas zoals bont, leer, katoen en linnen. Hun kleding is ook niet stijfjes en strak, maar kent veel meer vloeiende vormen en asymmetrie zoals die ook te vinden zijn in de natuur zelf. Ekanesh schuwen niet voor ruwere en grovere materialen. Gezicht tekeningen komen veel voor binnen de Ekanesh. Als je het teken van Maïr wil dragen kun je op de website een voorbeeld hiervan downloaden. Priesters of andere gelovigen in functie dragen vaak gewaden, maar ze zijn vrij in hun keuze op gebied van kleding. Wel is het zo dat zij altijd het symbool van Maïr met zich mee dragen. Dat kan op hun kleding zijn, maar ook in de vorm van een halsketting.
Ekanesh met Telepsychica kunnen vuurwapens gebruiken. Er is alleen in sommige groepen binnen de Ekanesh een sociaal stigma op het gebruik van vuurwapens. Toch zijn er wel degelijk Ekanesh met vuurwapens. Wakers dragen ze bijvoorbeeld vaak bij zich. Er zijn een hoop andere manieren waarop Ekanesh zich bewapenen. Pijl en boog, kruisboog, staven, zwaarden, dolken, werpdolken, bijlen , etc.

Achtergrond

Bij de Ekanesh speelt religie een grote rol. Je personage zal op een of andere manier te maken hebben met het geloof van Maïr. Zoals je al hebt kunnen zien bij de structuur van de maatschappij zijn degenen die de macht hebben ook degenen die het meest te vertellen hebben aangaande het geloof. Iedere speler kan starten als een gewone burger, een ingezetene. Deze kan in principe alles zijn: van slager tot wetenschapper, van arts tot docent aan een universiteit van Nerov. Ook mag je een acoliet, een priester, een Waker, een Wachter, een Ovaat of een Poorter spelen. Deze titels mag je als speler gewoon voeren, maar zorg ervoor dat in je achtergrond geschreven staat hoe je personage tot deze functie is gekomen en speel ook naar je functie.
De Ekanesh zijn veel bezig met het universum groen en zuiver te houden, zowel letterlijk als figuurlijk. Ze proberen mensen ervan bewust te maken dat de natuur en geloof hard nodig is. Daarnaast investeren ze zelf enorm veel in hun ecologische manier van leven. Ze zijn zeer milieubewust en laten hun normen en waarden mee wegen in de adviezen die ze uitbrengen in het Interplanetair Collectief. Dus elke speler heeft in meer of mindere mate iets met de natuur. Je kunt een fervent actievoerder zijn zoals we die kennen van Greenpeace, maar ook een persoon die zelf probeert het milieu te sparen door niet onnodig licht te laten branden of zelf groenten in een tuintje te verbouwen.  

Ekanesh worden ook ietsje ouder dan leden van de andere facties, dit kan 10 tot 20 jaar gemiddeld schelen, en een Ekanesh van rond de 50 of 60 kan er nog steeds uitzien alsof hij 40 is. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat de maatschappij van de Ekanesh, die veel kleiner en hechter is dan de andere factie toch kan blijven groeien en bestaan.
Je planeet van herkomst is in principe altijd Dzar omdat alle Ekanesh een vaste woonplaats op Dzar moeten hebben, willen ze zich Ekanesh mogen noemen. Wel kan het zo zijn dat je voor langere tijd op een andere planeet woont, maar beschrijf in je achtergrond waarom dat zo is. Veel Ekanesh willen op hun eigen planeet blijven, omdat ze zich daarmee verbonden voelen en alles doordrongen is van de aanwezigheid van Maïr. Een voorbeeld van Ekanesh die op andere planeten verblijven zijn priesters die in een buitenlandse tempel Maïr dienen.
Daarnaast is het van belang dat je aangeeft waarom je naar Eos gaat. Let op, de Eos missie wordt georganiseerd door het Interplanetair Collectief, je kunt dus niet op eigen houtje naar Eos. Je zult altijd via het IC naar Eos gaan. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat je familie of iemand van het geloof je heeft gestuurd, of omdat je jezelf hebt opgegeven. Je kunt er ook voor kiezen om de spelleiding je een opdracht mee te geven. Zet dit dan duidelijk in je achtergrond of e-mail ons hierover.