This setting has a thousand stories, a microcosm of actions where we all matter...

Factiecapaciteitslimiet per factie / Faction Cap per Faction

 [English Below]
Beste deelnemers,

Gezien recente ontwikkelingen met betrekking tot spelbalans en om mogelijke problemen in de toekomst te voorkomen, hebben we besloten per direct een limiet in te stellen op het aantal deelnemers per factie, namelijk dat een factie maximaal 35 actieve spelerspersonages mag hebben. Dit betekent dat zodra er voor een factie 35 actieve spelerspersonages in het systeem staan, het niet is toegestaan aan nieuwe deelnemers om een personage te maken dat deel uitmaakt van die factie, totdat het aantal deelnemers weer gezakt is naar onder het limiet.

Op dit moment is er 1 factie (Aquila) die deze limiet heeft bereikt (en zelfs al wat meer dan dat), maar er is geen reden tot zorg: deze limiet gaat vanaf nu in maar wordt niet met terugwerkende kracht toegepast. Alle huidige actieve spelerspersonages zijn en blijven net zoals hiervoor gewoon speelbaar. In de praktijk betekent het vooral dat het wel een paar evenementen kan duren totdat de Aquila weer nieuwe personages kunnen verwelkomen.

We definiëren een actief spelerspersonage als een personage dat tijdens de 6 evenementen voorafgaand aan het huidige evenement (voor F19 is dat F13, voor F20 is dat F14, etc.) ten minste één keer is gespeeld. Als een bestaand personage niet aan deze voorwaarde voldoet, wordt deze als inactief ingesteld en kan deze pas weer gespeeld worden als er weer ruimte is in de factie. Dit doen we om ervoor te zorgen dat personages van langdurig afwezige deelnemers niet voor onbepaalde tijd een plekje vast blijven houden. Ook als je ten minste 2 evenementen achter elkaar een ander, nieuw personage gaat spelen, wordt je oude personage inactief.

Het was niet makkelijk om tot deze beslissing te komen; we hebben alle opties meegewogen en hadden het liefst gezien dat we de beoogde uitkomst op een zachtere manier hadden kunnen bereiken. Toch denken we dat dit de beste manier is om de balans tussen de facties te bewaken. Als team geloven we dat het interfactionele spel wat Frontier zo uniek maakt eronder zal lijden als de er een te onevenredige verhouding tussen de facties is.

De huidige limiet is gebaseerd op de spelersaantallen van de afgelopen paar evenementen. Het kan zijn dat als ons totale spelersaantal blijft groeien, we het verhogen van deze limiet in overweging zullen nemen.
We hopen dat deze beslissing het beoogde positieve effect zal hebben op ons prachtige evenement. Heb je naar aanleiding van dit bericht nog vragen of opmerkingen, mail ons dan gerust! We zullen proberen je zo snel mogelijk te beantwoorden.

Met vriendelijke groet,
Het Eos Team



Dear participants,
In light of the shifts in game balance and prevention of possible problems down the road, effective immediately, we are setting a hard cap on the number of participants in each faction at 35 active player characters. This means that once a faction reaches 35 active player characters, no new player characters will be allowed to join that faction until there’s room to do so.
At time of writing, only 1 faction (Aquila) has currently met (and exceeded) the cap. Let us assure you that this measure will not be applied retroactively. All current active characters are and will remain playable as before. In practice, this likely means the Aquila will not be able to welcome new players for several events.

Specifically, we define an active player character as a character that has been played at least once in the 6 events preceding the current event (i.e. at F19 the cut-off is F13, at F20 the cut-off is F14, etc.). If an existing character does not meet this threshold, they will be marked as inactive and become subject to the player cap, to ensure a dormant character does not take up a slot indefinitely. In addition, if you play a different character for at least 2 events, your old character will also become inactive.

This is not a decision we take lightly. After much debate and a heartfelt wish that we could correct this in a more gentle way, we consider this the best option to ensure balance between the factions. As a team we do not feel we can provide and foster the vital interfactional play we all know and love, if the factions are seriously disproportional.

The current cap is based on player numbers of the past few events. It is possible that if our total player base grows larger, we will revisit the cap and adjust if needed.

We trust you understand we made this decision in the hopes it'll do our event good, and we'll have to see where this decision takes us. If you have any questions, please feel free to send us an email. We'll try to get back to you as soon as possible.

Signed,
The Eos Team